Mentos Geschiedenis
Wie heeft de frisse wereld van Mentos tot leven gebracht? Scroll naar beneden voor het succesverhaal van Mentos!
2017

MENTOS INTRODUCEERT MENTOS SAY HELLO: DE EERSTE BEDRUKTE DRAGEES
In 2017 brengt Mentos de nieuwe Say Hello rol uit. Een hele innovatie! Dit is namelijk de eerste keer dat Mentos snoepjes bedrukt met eetbare inkt. Op elke dragee in de Mentos Say Hello rol staat een leuke challenge geprint die samen uitgevoerd kan worden.
2016

START MENTOS CompliMENTOS
Mentos start met de nieuwe reclame campagne “MENTOS CompliMENTOS” om de nieuwe positie van Mentos kenbaar te maken: Mentos is niet enkel een freshmaker maar kan ook gebruikt worden om nieuwe connecties te maken.
2015

EEN NIEUW LID VAN DE MENTOS-FAMILIE: MENTOS CHOCO & CARAMEL
Na alle frisse en fruitige smaken die je van Mentos gewend bent, komt Mentos eind 2015 met iets nieuws: Mentos Choco & Caramel, onweerstaanbare caramels met een hart van melk- of witte chocolade!
2014

SAMENWERKING STUKTV – ROADTRIPPERS
In 2014 gaat Mentos Kauwgum de samenwerking met StukTV aan en wordt de eerste serie afleveringen van Roadtrippers gelanceerd op YouTube. Het programma blijkt erg populair en werd goed bekeken. Door dit grote succes zijn er ook enkele vervolg series gemaakt zoals Roadtrippers 8FRIENDS en Madtrip, in samenwerking met StukTV.
2012

SAMENWERKING MET ARMIN VAN BUUREN
In 2012 begon Mentos met een één jaar durende samenwerking met Armin van Buuren. Armin van Buuren speelde de hoofdrol in TVC spot 'Moments of Freshness' en muziek werd een deel van de activatieprogramma's van Mentos. Zo konden consumenten hun eigen Mentos moment delen, een trip naar Ibiza winnen of hun eigen 'Mentos tune' creëren met als hoofdprijs een reis naar New York.
2007

WERELDRECORD 850 SPUITENDE MENTOS FONTEINEN IN BREDA
In september 2007 organiseert Mentos een actie om een nieuw wereld record Mentos fonteinen te vestigen samen met de Eepybirds. De Eepybirds zijn de ontdekkers van de Mentos-cola fonteinen. Met 850 deelnemers en even zoveel spuitende colaflessen is een nieuw wereldrecord binnengehaald. Iedere deelnemer stopte vier Mentos-snoepjes in een colafles. Door de fysische reactie ontstonden honderden spuitende schuimfonteinen van vier tot vijf meter hoogte. Het ludieke record is bijgeschreven in het World Guinnes Book of Records.
2006

MENTOS VEROVERT DE WERELD MET MENTOS KAUWGUM
Mentos innoveert de gehele kauwgumcategorie. De introductie van ronde Mentos kauwgum wordt zeer goed onthaald. Hoogwaardige kauwgum met de verrassend lang verfrissende smaak in doordrukstrip én in bottles. Bottles zijn verkrijgbaar in verschillende formaten, medium bottles om mee te nemen en grote bottles voor op een vaste plek zoals op kantoor, thuis of in de auto.
2001

MENTOS EN PERFETTI VAN MELLE
Het jaar 2001 was een bijzonder jaar voor Mentos. Een jarenlange vriendschap van de familie van Melle met de Italiaanse snoep- en bonbonfabrikant Perffetti bloeit uit tot een samenwerkingsverband.
1990

MENTOS THE FRESHMAKERS
Mentos the Freshmaker werd de nieuwe reclamecampagne. Na de introductie groeiden de Mentos verkopen sky high.
1976

DE EERSTE TV COMMERCIAL
Mentos maakt zijn TV debuut met een frisse Mentos commercial.
1973

NIEUWE SMAKEN
Door de stijgende populariteit van Mentos worden er steeds meer nieuwe smaken ontwikkeld en verkocht in landen over de hele wereld. In Amerika worden de smaken kaneel en spearmint geïntroduceerd, terwijl Europa juist volop de fruitsmaken consumeert en de Koning van Nepal fan wordt van de Mentos mint.
1960

THE SIXTIES!
Een evolutie van mode, muziek én Mentos. De eerste Mentos in een rol bereikt consumenten wereldwijd!
1952

MENTOS GOES GLOBAL
Kort na de Tweede Wereldoorlog verhuisde de Mentosfabriek naar Rotterdam. Orders uit Frankrijk, Duitsland en Engeland stroomden binnen en de unieke Mentos mint verspreidde zich razendsnel over de hele wereld.
1932

HET BEGIN
De familie van Melle reist al vanaf halverwege de 18de eeuw de hele wereld af op zoek naar recepten voor vernieuwend snoepgoed, van de 'fijnst gevulde melkbonbon'tot 'de zuiverste vruchtendrop". Het grote moment breekt aan als de broers Izaak en Pierre van Melle naar Polen reizen vanwege geruchten over een zachte fruitcaramel. Pierre kwam op het idee om daarvan een pepermuntvariant te maken en bingo: het Mentos snoepje is geboren.
"There's nothing like a Mentos kiss! Met een variëteit aan innovatieve producten is er altijd een product voor jou om de kus van je leven te ervaren!"
Deel met vrienden