Ben jij 13 jaar of ouder?

Ja Nee

Heb je toestemming van je ouders om mentos.nl te bezoeken?

Ja

MENTOS GESCHIEDENIS

Wie heeft de frisse wereld van Mentos tot leven gebracht? Scroll naar beneden voor het succesverhaal van Mentos!

2017
Mentos Say Hello rol

2017

MENTOS INTRODUCEERT MENTOS SAY HELLO: DE EERSTE BEDRUKTE DRAGEES

In 2017 brengt Mentos de nieuwe Say Hello rol uit. Een hele innovatie! Dit is namelijk de eerste keer dat Mentos snoepjes bedrukt met eetbare inkt. Op elke dragee in de Mentos Say Hello rol staat een leuke challenge geprint die samen uitgevoerd kan worden.

2015
Mentos Choco & Caramel rol

2015

EEN NIEUW LID VAN DE MENTOS-FAMILIE: MENTOS CHOCO & CARAMEL

Na alle frisse en fruitige smaken die je van Mentos gewend bent, komt Mentos eind 2015 met iets nieuws: Mentos Choco & Caramel, onweerstaanbare caramels met een hart van melk- of witte chocolade!

 

2015

MENTOS MORE SPAARPROGRAMMA

Mentos heeft sinds 2015 het spaarprogramma genaamd Mentos More. Spaar voor hoge kortingen op de mooiste producten, leukste uitjes en voordeligste vouchers. 

2012

2012

SAMENWERKING MET ARMIN VAN BUUREN

In 2012 startte Mentos een samenwerking met Armin van Buuren. Armin van Buuren speelde de hoofdrol in TVC spot 'Moments of Freshness' en muziek werd een deel van de activatieprogramma's van Mentos. Zo konden consumenten hun eigen Mentos moment delen, een trip naar Ibiza winnen of hun eigen 'Mentos tune' creëeren met als hoofdprijs een reis naar New York.

2007

2007

WERELDRECORD 850 SPUITENDE MENTOS FONTEINEN IN BREDA

In september 2007 organiseert Mentos een actie om een nieuw wereld record Mentos fonteinen te vestigen samen met de Eepybirds. De Eepybirds zijn de ontdekkers van de Mentos-cola fonteinen. Met 850 deelnemers en even zoveel spuitende colaflessen is een nieuw wereldrecord binnengehaald. Iedere deelnemer stopte vier Mentos-snoepjes in een colafles. Door de fysische reactie ontstonden honderden spuitende schuimfonteinen van vier tot vijf meter hoogte. Het ludieke record is bijgeschreven in het World Guinnes Book of Records. 

2006

2006

MENTOS VEROVERT DE WERELD MET MENTOS KAUWGUM

Mentos innoveert de gehele kauwgumcategorie. De introductie van ronde Mentos kauwgum wordt zeer goed onthaald. Hoogwaardige kauwgum met de verrassend lang verfrissende smaak in doordrukstrip én in bottles. Bottles zijn verkrijgbaar in verschillende formaten, medium bottles om mee te nemen en grote bottles voor op een vaste plek zoals op kantoor, thuis of in de auto.

2003

2003

SAVE YOUR MOUTH FOR MENTOS

De reclamecampagne Save Your Mouth for Mentos, Mentos the Freshmaker gaat van start. De commercial met het schaap is in vele landen te zien met als boodschap 'gebruik je mond alleen voor het eten van een frisse chewy Mentos'.

2001

2001

MENTOS EN PERFETTI VAN MELLE

Het jaar 2001 was een bijzonder jaar voor Mentos. Een jarenlange vriendschap van de familie van Melle met de Italiaanse snoep- en bonbonfabrikant Perffetti bloeit uit tot een samenwerkingsverband.

1990

1990

MENTOS THE FRESHMAKERS

Mentos the Freshmaker werd de nieuwe reclamecampagne. Na de introductie groeiden de Mentos verkopen sky high.

1976

1976

DE EERSTE TV COMMERCIAL

Mentos maakt zijn TV debuut met een frisse Mentos commercial.

1973

1973

NIEUWE SMAKEN

Terwijl de originele Mentos zelfs de smaakpapillen van de koning van Nepal verovert, worden er nieuwe smaken geïntroduceerd in Amerika: kaneel en spearmint. Ondertussen geniet Europa het meeste van de fruitsmaken.

1960

1960

THE SIXTIES!

Een evolutie van mode, seks, muziek én Mentos. De eerste Mentos in een rol bereikt consumenten wereldwijd!

1952

1952

MENTOS GOES GLOBAL

Kort na de Tweede Wereldoorlog verhuisde de Mentosfabriek naar Rotterdam. Orders uit Frankrijk, Duitsland en Engeland stroomden binnen en de unieke Mentos mint verspreidde zich razendsnel over de hele wereld.

1932

1932

HET BEGIN

De familie van Melle reist al vanaf halverwege de 18de eeuw de hele wereld af op zoek naar recepten voor vernieuwend snoepgoed, van de 'fijnst gevulde melkbonbon'tot 'de zuiverste vruchtendrop". Het grote moment breekt aan als de broers Izaak en Pierre van Melle naar Polen reizen vanwege geruchten over een zachte fruitcaramel. Pierre kwam op het idee om daarvan een pepermuntvariant te maken en bingo: het Mentos snoepje is geboren.

...

"There's nothing like a Mentos kiss! Met een variëteit aan innovatieve producten is er altijd een product voor jou om de kus van je leven te ervaren!"

Deel met vrienden